W zwiazku z aktualną sytuacją oraz zaostrzeniem reżimu sanitarnego Pacjenci proszeni są o zastosowanie się do wytycznych:   W sytuacji, gdy pacjent będzie miał uzgodnioną wizytę w Poradni ( np.: wizyta u lekarza POZ, wizyta  bilansowa/patronażowa/ w punkcie szczepień, gabinecie zabiegowym  lub w punkcie pobrań posimy  o zastosowanie sie do nastepujacych zasad: PRAWIDŁOWE ZAŁOŻENIE MASECZKI  NA USTA I NOS DEZYNFEKCJĘ RĄK,  TELEPORADA Istnieje mozliwość z  korzystania z telefonicznej porady  udzielanej przez lekarza pod numerem poradni 32 6470105 lub nr 694 208 976 . Czas i termin porady uzgadniany jest na zasadach podobnych jak wizyta w POZ. Teleporada -co pacjent powinien wiedzieć http://file:///C:/Users/WACICI~1/AppData/Local/Temp/Teleporada+-+co+pacjent+wiedzie%C4%87+powinien+-+ulotka-1.pdf   LEKI Istnieje mozliwość złożenia zapotrzebowania na leki w formie elektronicznej poprzez stronę Poradni Eskulap http://www.eskulap-olkusz.pl/zamow-recepte lub poprzez wrzucenie papierowego zaopatrzenia do skrzynki przed wejsciem do Poradni. Kolejno telefonicznie przez personel rejestracji lub w trakcie teleporady lekarskiej przekazywana jest pacjentowi informacja  o wypisanych lekach. Uprasza sie pacjentów o zaniechanie składania zapotrzebowania na leki poprzez kontakt telefoniczny z  rejestracja poradni, poniewaz utrudnia to dostęp innym pacjentom zgłaszających sie  z problemami medycznymi.  SZCZEPIENIA, BILANSE Szczepienia dzieci do drugiego roku życia będą odbywały sie planowo. Informacje na temat aktualnie zaplanowanych można uzyskać poprzez kontakt telefoniczny z rejestracją. Decyzja o odroczeniu wizyt profilaktycznych bedzie należała do rodziców / opiekunów dziecka. DZIAŁALNOSĆ PROFILAKTYCZNA Zachecamy  do udziału w programie CHUK (chorób układu krążenia), akcjach edukacyjnych oraz innych programach profilaktycznych z zachowaniem reżimu sanitarnego.  Osoby które akualnie zapisane były na planowe wizyty profilaktyczne będą informowane na bieżąco o sposobie realizacji programów.  PUNKT POBRAŃ MATERIAŁU DO BADAŃ   OD DNIA 23.11.2020  czynny od wtorku do piatku  w godzinach  07:30-10:00 . W związku z otwarciem uprasza się o zachowanie następujących zasad bezpieczeństwa: Pacjent który otrzymał aktualnie skierowanie na  pobranie materiału do badań jest umawiany przez lekarza  na konkretną godzinę do punktu pobrań w określonym dniu i tą informację otrzymuje na wizycie Pacjenci, którzy posiadają wcześniej wystawione skierowanie na pobranie materiału do badań proszeni są o ustalenie terminu badania poprzez rejestrację  Przed gabinetem na poczekalni może znajdować się cztery osoby, które zobowiązane są  do dezynfekcji rąk oraz powinny posiadać maseczkę i rękawiczki  ochronne  Kolejni pacjenci proszeni są o zachowanie bezpiecznego odstępu  tj. 2 metry pomiędzy osobami Sugerujemy odłożyć realizację badań które nie są niezbędne na późniejszy termin.   W przypadku badań pilnych pacjenci informowani będą o sposobie postępowania przez personel medyczny.                                                    *        *        * Narodowy Fundusz Zdrowia  uruchomił całodobową infolinię, gdzie będzie można dowiedzieć się jak postępować w sytuacji  podejrzenia zakażenia koronawirusem. Numer infolinii to  800-190-590 kontakt do Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Olkuszu nt postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem  32 754 57 20 godz. 7:30-15:05 506 197 234  godz. 15:05-7:30 *        *        *                                                     Szczepienia przeciwko meningokokom 2021 Poradnia Eskulap bedzie realizowała program bezpłatnych szczepień p/meningokokom dzieci dwuletnich   http://www.sp.olkusz.pl/aktualnosci/szczepienia-przeciwko-meningokokom/,  Do osób kwalifikujacych sie do progamu bedą wysylane imienne zaproszenia. W przypadku pytań prosimy o kontatk telefoniczny.      Załóż konto IKP Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to internetowa aplikacja, dzięki której w szybki i bezpieczny sposób pacjent odnajdzie informacje o swoich danych medycznych.  W IKP prezentowane są informacje o: miejscach, w których możesz się leczyć receptach, e-receptach i skierowaniach wystawionych dla Twoich bliskich wysokości kwot podlegających refundacji dla poszczególnych produktów leczniczych oraz świadczeniach, których udzielono Ci w ramach NFZ posiadanym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej i podstawie tego prawa składanych oświadczeniach o upoważnieniu osoby do dostępu do dokumentacji medycznej wyrażeniu zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych wystawionych zaświadczeniach lekarskich w razie choroby i macierzyństwa wysokości płaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne. Instrukcja zakładania konta IKP https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/internetowe-konto-pacjenta/ *        *        * Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował portal internetowy, na którym po założeniu bezpłatnego konta, można skorzystać z darmowych jadłospisów przygotowanych na dwa tygodnie, zgodnych z popularną dietą DASH. Celem diety DASH   jest przede wszystkim wspieranie układu krwionośnego. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to: „plan żywieniowy chroniący przed nadciśnieniem” Należy wejsć na stronę https://diety.nfz.gov.pl/local/diet/login.php  i założyc bezpłatne konto. Po uzupełnieniu danych płeć,waga, wzrost, wiek, informacji o aktywności fizycznej okreslany zostaje proponowany jadłospis wraz z poradą zdrowotną.   *        *        *     e- Recepta Pacjenci mają możliwość korzystania z  rozwiązania jakim jest e-Recepta.  Jest to elektroniczna forma recepty, która dzięki Systemowi P1 pozwala na łączność pomiędzy podmiotami: wystawcą e-recepty ( podmiotem leczniczym) a realizatorem ( apteką). To wygodne rozwiązanie, pozwala na zrealizowanie e-Recepty w wybranej przez siebie aptece na podstawie kodu dostępu  otrzymanego: jako wydruk informacyjny od lekarza  lub  SMS-a  lub  e-maila Kod dostepu wraz z numerem PESEL osoby dla której e-recepta została wystawiona umożliwia odbiór leków.   Aby otrzymać e-receptę drogą elektroniczną na e-mail lub sms należy:  Założyć Profil Zaufany -  informacja jak założyc Profil Zaufany  - https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany Zalogować sie do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) przy pomocy Profilu Zaufanego  na https://www.pacjent.gov.pl/ na IKP zweryfikuj swój numer telefonu oraz adres e-mail                                                              *   *   * Informacja dla pacjentów osiągających pełnoletniość W związku z osiąganiem pełnoletniości przez osoby dla których rodzic/ opiekun prawny złożył deklaracje  wyboru lekarza POZ i/ lub pielęgniarki POZ, prosimy o złożenie nowej deklaracji, jeżeli jest się zainteresowanym zmianą swojej sytuacji prawnej w tym zakresie. Zachecamy do aktualizacji swoich danych. Do czasu ich aktualizacji wcześniej złożone deklaracje do lekarza POZ i/lub pielęgniarki POZ  przez rodzica / opiekuna prawnego, zachowują ważność. *   *   * Od 1 września 2016 r. pacjenci, którzy ukończyli 75 lat mają dostęp do bezpłatnych leków. Z myślą o seniorach oraz ich dzieciach i wnukach Ministrerstwo Zdrowia przygotowało stronę internetową, która  przedstawia założenia projektu. Strona jest dostępna pod adresem http://75plus.mz.gov.pl/ *   *   * Szanowni Pacjenci i Kontrahenci Zapraszamy do korzystania z  usług  w  ramach  Podstawowej  Opieki  Zdrowotnej. Zapraszamy pacjentów do korzystania z mozliwosći złożenia deklaracji do lekarza rodzinnego i pielęgniarki. Firmy  pragnące  zapewnić swoim pracownikom kompleksową obsługę w ramach MedycynyPracy -  zapraszamy do  rozmów