Aktualności
W zwiazku z aktualną sytuacją oraz zaostrzeniem reżimu sanitarnego Pacjenci proszeni są o zastosowanie się do wytycznych:
W sytuacji, gdy pacjent będzie miał uzgodnioną wizytę w Poradni ( np.: wizyta u lekarza POZ, wizyta bilansowa/patronażowa/ w punkcie szczepień, gabinecie zabiegowym lub w punkcie pobrań posimy o zastosowanie sie do nastepujacych zasad:
- PRAWIDŁOWE ZAŁOŻENIE MASECZKI NA USTA I NOS
- DEZYNFEKCJĘ RĄK,
TELEPORADA
Istnieje mozliwość z korzystania z telefonicznej porady udzielanej przez lekarza pod numerem poradni 32 6470105 lub nr 694 208 976 . Czas i termin porady uzgadniany jest na zasadach podobnych jak wizyta w POZ.
Teleporada -co pacjent powinien wiedzieć http://file:///C:/Users/WACICI~1/AppData/Local/Temp/Teleporada+-+co+pacjent+wiedzie%C4%87+powinien+-+ulotka-1.pdf
LEKI
Istnieje mozliwość złożenia zapotrzebowania na leki w formie elektronicznej poprzez stronę Poradni Eskulap http://www.eskulap-olkusz.pl/zamow-recepte lub poprzez wrzucenie papierowego zaopatrzenia do skrzynki przed wejsciem do Poradni. Kolejno telefonicznie przez personel rejestracji lub w trakcie teleporady lekarskiej przekazywana jest pacjentowi informacja o wypisanych lekach. Uprasza sie pacjentów o zaniechanie składania zapotrzebowania na leki poprzez kontakt telefoniczny z rejestracja poradni, poniewaz utrudnia to dostęp innym pacjentom zgłaszających sie z problemami medycznymi.
SZCZEPIENIA, BILANSE
Szczepienia dzieci do drugiego roku życia będą odbywały sie planowo. Informacje na temat aktualnie zaplanowanych można uzyskać poprzez kontakt telefoniczny z rejestracją. Decyzja o odroczeniu wizyt profilaktycznych bedzie należała do rodziców / opiekunów dziecka.
DZIAŁALNOSĆ PROFILAKTYCZNA
Zachecamy do udziału w programie CHUK (chorób układu krążenia), akcjach edukacyjnych oraz innych programach profilaktycznych z zachowaniem reżimu sanitarnego. Osoby które akualnie zapisane były na planowe wizyty profilaktyczne będą informowane na bieżąco o sposobie realizacji programów.
PUNKT POBRAŃ MATERIAŁU DO BADAŃ
OD DNIA 23.11.2020 czynny od wtorku do piatku w godzinach 07:30-10:00 .
W związku z otwarciem uprasza się o zachowanie następujących zasad bezpieczeństwa:
- Pacjent który otrzymał aktualnie skierowanie na pobranie materiału do badań jest umawiany przez lekarza na konkretną godzinę do punktu pobrań w określonym dniu i tą informację otrzymuje na wizycie
- Pacjenci, którzy posiadają wcześniej wystawione skierowanie na pobranie materiału do badań proszeni są o ustalenie terminu badania poprzez rejestrację
- Przed gabinetem na poczekalni może znajdować się cztery osoby, które zobowiązane są do dezynfekcji rąk oraz powinny posiadać maseczkę i rękawiczki ochronne
- Kolejni pacjenci proszeni są o zachowanie bezpiecznego odstępu tj. 2 metry pomiędzy osobami
Sugerujemy odłożyć realizację badań które nie są niezbędne na późniejszy termin. W przypadku badań pilnych pacjenci informowani będą o sposobie postępowania przez personel medyczny.
* * *
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił całodobową infolinię, gdzie będzie można dowiedzieć się jak postępować w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Numer infolinii to 800-190-590
kontakt do Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Olkuszu nt postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem
32 754 57 20 godz. 7:30-15:05
506 197 234 godz. 15:05-7:30
* * *
Szczepienia przeciwko meningokokom 2021
Poradnia Eskulap bedzie realizowała program bezpłatnych szczepień p/meningokokom dzieci dwuletnich http://www.sp.olkusz.pl/aktualnosci/szczepienia-przeciwko-meningokokom/,
Do osób kwalifikujacych sie do progamu bedą wysylane imienne zaproszenia. W przypadku pytań prosimy o kontatk telefoniczny.
Załóż konto IKP
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to internetowa aplikacja, dzięki której w szybki i bezpieczny sposób pacjent odnajdzie informacje o swoich danych medycznych. W IKP prezentowane są informacje o:
- miejscach, w których możesz się leczyć
- receptach, e-receptach i skierowaniach wystawionych dla Twoich bliskich
- wysokości kwot podlegających refundacji dla poszczególnych produktów leczniczych oraz świadczeniach, których udzielono Ci w ramach NFZ
- posiadanym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej i podstawie tego prawa
- składanych oświadczeniach o upoważnieniu osoby do dostępu do dokumentacji medycznej
- wyrażeniu zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych
- wystawionych zaświadczeniach lekarskich w razie choroby i macierzyństwa
- wysokości płaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Instrukcja zakładania konta IKP
https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/internetowe-konto-pacjenta/
* * *
Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował portal internetowy, na którym po założeniu bezpłatnego konta, można skorzystać z darmowych jadłospisów przygotowanych na dwa tygodnie, zgodnych z popularną dietą DASH. Celem diety DASH jest przede wszystkim wspieranie układu krwionośnego. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to: „plan żywieniowy chroniący przed nadciśnieniem”
Należy wejsć na stronę https://diety.nfz.gov.pl/local/diet/login.php i założyc bezpłatne konto. Po uzupełnieniu danych płeć,waga, wzrost, wiek, informacji o aktywności fizycznej okreslany zostaje proponowany jadłospis wraz z poradą zdrowotną.
* * *
e- Recepta
Pacjenci mają możliwość korzystania z rozwiązania jakim jest e-Recepta. Jest to elektroniczna forma recepty, która dzięki Systemowi P1 pozwala na łączność pomiędzy podmiotami: wystawcą e-recepty ( podmiotem leczniczym) a realizatorem ( apteką).
To wygodne rozwiązanie, pozwala na zrealizowanie e-Recepty w wybranej przez siebie aptece na podstawie kodu dostępu otrzymanego:
- jako wydruk informacyjny od lekarza
lub
- SMS-a
lub
- e-maila
Kod dostepu wraz z numerem PESEL osoby dla której e-recepta została wystawiona umożliwia odbiór leków.
Aby otrzymać e-receptę drogą elektroniczną na e-mail lub sms należy:
- Założyć Profil Zaufany - informacja jak założyc Profil Zaufany - https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany
- Zalogować sie do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) przy pomocy Profilu Zaufanego na https://www.pacjent.gov.pl/
- na IKP zweryfikuj swój numer telefonu oraz adres e-mail
* * *
Informacja dla pacjentów osiągających pełnoletniość
W związku z osiąganiem pełnoletniości przez osoby dla których rodzic/ opiekun prawny złożył deklaracje wyboru lekarza POZ i/ lub pielęgniarki POZ, prosimy o złożenie nowej deklaracji, jeżeli jest się zainteresowanym zmianą swojej sytuacji prawnej w tym zakresie. Zachecamy do aktualizacji swoich danych.
Do czasu ich aktualizacji wcześniej złożone deklaracje do lekarza POZ i/lub pielęgniarki POZ przez rodzica / opiekuna prawnego, zachowują ważność.
* * *
Od 1 września 2016 r. pacjenci, którzy ukończyli 75 lat mają dostęp do bezpłatnych leków. Z myślą o seniorach oraz ich dzieciach i wnukach Ministrerstwo Zdrowia przygotowało stronę internetową, która przedstawia założenia projektu.
Strona jest dostępna pod adresem http://75plus.mz.gov.pl/
* * *
Szanowni Pacjenci i Kontrahenci
Zapraszamy do korzystania z usług w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Zapraszamy pacjentów do korzystania z mozliwosći złożenia deklaracji do lekarza rodzinnego i pielęgniarki.
Firmy pragnące zapewnić swoim pracownikom kompleksową obsługę w ramach MedycynyPracy - zapraszamy do rozmów